Sākas pētījumu laiks. Dodiet bērnam iespējas izmēģināt savus spēkus, būt radošam un vingrināties. Parūpējieties par to, lai bērnam būt dažādu formu, lielumu un krāsu rotaļlietas.
Emocionālo un sociālo prasmju attīstība:
- Pastavīgi kontrolē, vai aprūpētājs ir tuvumā, pieskaroties tam, saucot to vai skatoties uz to
- Baidās no nepazīstamiem cilvēkiem un jaunām vietām
- Kļūst izvēlīgāks attiecībā uz darbībām un to, ar ko kopā pavadīt laiku
- Saprot, ko nozīmē “ nē”
- Biežas emociju maiņas, visbiežāk bez skaidra iemesla
- Rodas bailes no augstuma
- Ar lielu interesi pēta priekšmetus
- Kļūst modrāks un mērķtiecīgāks
- Patīk būt ar citiem bērniem
Fiziskā attīstība:
- Staigā, turoties pie mēbelēm
- Kāpj augšup un lejup pa kāpnēm
- Met bumbu
- Švīkā uz papīra
- Ceļ torni no 3 klučiem
- Ieliek priekšmetus vienu otrā
- Palīdz sevi apģērbt/ noģērbt
- Var noturēt 2 priekšmetus vienā rokā
- Sāk izmantot karoti un mācās ēst
- Ar palīdzību dzer no krūzes
Intelektuālā attīstība:
- Saskarsmē sāk izmantot vārdus
- Atdarina žestus (piemēram, atā)
- Patīk skaitāmpantiņi un muzikālas spēles
- Izpēta, kā darbojas rotaļlietas
- Bilžu grāmatā norāda uz priekšmetiem
- 10 vai vairāk minutes var spēlēties viens
- Izpilda vienkāršus norādījumus
- Mēģina risināt problēmas eksperimentu un kļūdu ceļā
- Meklē paslēptus priekšmetus
- Atdarina citu cilvēku darbības
Informācija par citiem vecumposmiem – šeit.